Sayfalar

18 Aralık 2012 Salı

Küçük Prens'e dair...

Bu  yazıda benim vaktiyle gugıl gugıl aratıp topladığım şeyleri bulabileceksiniz. Meraklısına dev hizmet! (Evet çok çalıştım tıklamaktan parmağım yoruldu hakkımı nasıl ödeyeceksiniz)
Mesela kendimi bildim bileli deli gibi katılmayı istediğim şeb-i arus töreni hayal ettiğim gibi değildi ve bu beni üzdü. Arapça derslerimi haftalardır ekiyor olmam beni üzüyor, öğrencilerime bağırmak beni üzüyor. Geçmek bilmeyen boğaz ağrım ve grip yüzünden tadım kaçık. Öğlene doğru uyanmam ve elimdeki kitabın bir türlü bitmemesi canımı sıkıyor. Ben de Küçük Prens'in yanına varıp nefes alıyorum, müzikli kuyulardan su içiyorum. Şu sıralar ilgilendiğim neredeyse tek şey bu. Kitabı çocuklara baştan sona okudum, şerh ettim, sınav bile yaptım, sonra yaptıkları resimleri yarışmaya gönderdim, resimlerin oy alması için gece gündüz orda burda link paylaştım... Yani aşırı dozda Küçük Prens yüklemesi yaptım bünyeye, bu süreç bitti ama ben hala kitabı okumaya devam ediyorum defalarca ve defalarca geç saatlere kadar; bu yüzden de resmî olarak okuduğum kitap bitmiyor, bu yüzden öğlene kadar uyuyorum, bu yüzden Arapça dersleri güme gidiyor ve inanamaycaksınız ama, şeb-i arus'a gideceğim gün, resimde görmüş olduğunuz kolye ve yüzüğün kargosu elime ulaşmıştı. İnternetten yapmış olduğum ilk alışveriş olan ve İzmir'den benim olmak için yola çıkan bu iki güzellik beni o kadar sevindirdi ki diğer her şey gölgede kalabilirdi.

Bu yazıda ne bulabileceksiniz demiştik, buyrunuz kitabı online okumak için şuna tıklanabilir.
PDF veya WORD  formatında  Türkçe,  İngilizce veya kitabın orjinal dili Fransızca e-kitap indirilebilir. Meraklısına diğer dil seçenekleri de mevcut: Bkz: AlmancaYunancaİtalyancaRusça,  İspanyolca

Gif dosyası denen şey kimin aklına geldiyse şahane bir şey bence:




Bir de şöyle şeyler tasarlamışlar, yurt dışında olduklarından elde etmesi zor tabii:



Antalya Oysho mağazasında Küçük Prens kolekşın yapmışlar lakin biraz tuzluydu. Şuradan bakabilirsiniz: Link

şöyle de oyuncağı var



















Bu sanırım Sunay Akın'ın oyuncak müzesinde mevcut. Twitter'dan paylaşmıştı.

Filmini çekmişler, ne kadar aradıysam bulamadım filmi ama Küçük Prens'i canlandıran çocuk çok tatlı çok gerçekçi duruyor resimde. Bulmalıyım filmi 

Bir de çizgifilmi var minikago diye bir kanalda, figür sıcak gelmedi tabii orjinline sadık kalmaktan yanaysanız kitapta olmayan senaryoları kabullenemiyorsunuz çok az izleyebildim ama format genel olarak çeşit çeşit gezegenleri gezen maceracı prens, kitaptaki duyguyu verebildiklerini sanmıyorum yine de çocuklar arasında yaygınlaşmasına vesile oluyor güzel bir çalışma

1 gün sonra not: Biraz önce adıma kargo aldım, kimden geldiği hiçbir yerinde yazmıyordu, tanıtım amaçlı birşey herhalde diye düşündüm paketi açarken ama bir de ne göreyim:
İyce meraklandım kimden diye, kutuyu silkeleyince not düştü, onda da isim yazmıyordu ama uslûbundan tanıdım. Ûslup derken ne bileyim mesela smiley tarzı, "efendim" yerine "efem" yazması gibi ufak şeyler ayırdedici olabiliyormuş demek ki, çok tuhaf değil mi? Meğer erken doğum günü hediyesi imiş bu. Teşekkür ederim sevgili dostum =)

Günler günler günler sonra not:

Bu da benim Küçük Prens'im. Gezegenini terketti :(


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlar buraya yazılıyor: