Sayfalar

26 Ağustos 2010 Perşembe

Buttercups


Bilen bilir Travis hayranlığımı... Bir süre önce Fran Healy(solist)'nin blogunu keşfettim düzenli yazıyormuş. http://www.franhealy.com/
Ekim ayında solo albümü Wreckorder'ı yayınlayacakmış kendileri, tabi ben o kadar bekler miyim, internete sızmış single arıyorum orda burda,derken, meğersem siteye ilk single'ı Buttercups'ı kendi koymuş bir de sözlerini yazmış :)
Her zamanki Travis şirinliğinde bir şarkı, sözler hele amanın pamuk şeker. Şimdicik yazacağım buracığa, hatta Türkçemize de çevireceğim ki bunun bir ilk olma olasılığı çok yüksek, bir google araştırması yapalım... Evet arkadaşlar, ilk benden :)
Gerçi çevirmek bu şarkıcığa yazık etmek demek bile olabilir, fazlasıyla şiirsel, böyle kendi içinde muzırlığı var şarkının ya Fran işte neyse deneyelim.
Ama herşeyden önce 'dinlenmeli'  Ben loop'a aldım dinliyorum vallahi :)
Bir ayrıntı daha; Paul McCartney(former Beatle diyorlar şimdilerde) bu albüme enstrüman çalarak katkıda bulunmuş... Sözlere geçelim;
Buttercups(Düğünçiçekleri)
 It never rains but it pours
Do keep the wolf from the door
I see him sitting in silence
Outside my house
Quiet as a mouse

Yağmıyor, bardaktan boşanıyor
Kurt, kapıdan içeri gir.
Usulca oturuyor evimin dışında
Bir fare kadar sessiz.

I tried to buy you roses but all the stars were closed
(FH-”Yes…Stars” not “stores” )
Sana güller almayı denedim ama bütün yıldızlar kapalıydı.
(Fran burada, "evet dükkanlar değil, yıldızlar" diye de not düşmüş)
And if I had a diamond ring I’d wear it through my nose
Ve elmas bir yüzüğüm olsaydı bunuma takardım
But I can’t dance and I can’t sing
Ama dans edemiyorum, şarkı da söyleyemiyorum
A loser I suppose
Kaybedenim sanırım
So all I have is buttercups
All I have is buttercups
Buyüzden tek sahip olduğum şey düğünçiçekleri
Tek şey düğünçiçekleri
What is wrong with buttercups
Who knows
Düğünçiçeklerinin nesi var?
Kim bilir...

You said to have and to hold
Do let me in from the cold.
I see you sitting in silence
Inside your house
Quiet as a mouse

Al dedin, tut dedin
İçeri al beni, üşüdüm
Usulca oturuyorsun evinin içinde
Bir fare kadar sessiz

I tried to buy you roses but all the stars were closed
Sana güller almak istedim ama bütün yıldızlar kapalıydı
And if I had a diamond ring I’d wear it through my nose
Bir elmas yüzüğüm olsa burnuma takardım
But I can’t dance and I can’t sing
A loser I suppose
Ama dans edemiyorum, şarkı da söyleyemiyorum
Kaybedenim sanırım
So all I have is buttercups
All I have is buttercups
Buyüzden düğünçiçeklerim var birtek
Düğünçiçeklerim bir tek
What is wrong with buttercups
Nesi var düğünçiçeklerinin?
Who knows
Kim bilir...

And this could be life as we know it
How can I see if you never show it
Bildiğimiz hayat bu olabilir
Ama sen göstermeeden nasıl görebilirim ki...
I tried to buy you roses
But all the stars were closed
I tried to buy you roses but all the stars were closed
Sana güller alacaktım
Ama tüm yıldızlar kapalıydı
Sana güller alacaktım ama tüm yıldızlar kapalıydı
And if I had a diamond ring I’d wear it through my nose
Elmas bir yüzüğüm olsa burnuma takardım
But I can’t dance and I can’t sing
A loser I suppose
Ama ne dansedebiliyor ne şarkı söyleyebiliyorum
Kaybedenim sanırım
So all I have is buttercups
All I have is buttercups
Tek elde ettiğim düğünçiçekleri
Düğünçiçekleri tek
What is wrong with buttercups
Nesi varmış düğünçiçeklerinin?
Who knows
Who knows
Who knows
Kim bilir
Kim bilir
   Kim bilir...

Siteden yeni albümün bir diğer parçası Holiday ücretsiz indirilebiliyor, promosyon şarkısı galiba :)
o da çok güzel özellikle başı:
I...I...I have nothing to do, to do, to do, to do, to do...
tam bir holiday şarkısı, original sözlerini Fran siteye yazmadan bulabilmek imkansız neredyse,
arkadaşlar taleb etmişler bakalım bekliyoruz..
şimdi kendim çıkarmaya çalışayım diycem ama berbat ederim eminim daha önce mors olmuştum da...
yok tek sorun bende değil, abiler iskoç asıllı da biraz, aksan şeysi :p
Herneyse şuan halihazırda Buttercups'ımıza yoğunlaşıyoruz:
"All the stars were closed" nedemek biri bana anlatsın.
Yıldızlar kapalıymışmış da gül alamamış.
Ah Fran ah Stores deseydin şu Stars yerine de hiç açmasaydın işler başımıza...
Olmazmıydı hee??
Demek yıldızlar kapalıydı hmm?
Düşünmeliyim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlar buraya yazılıyor: